Friday, September 16, 2011

Lama dah ni..

Belog ni lama dah aku buat cuma lama tak berisi cerita saja. Baguskan?huhu..mengenangkan berat aku telah bertambah dengan jayanya semenjak raya ni maka aku terbukak hati untuk teruskan niat murni lama aku ni. Aku ada baca tentang ada personal yang berjaya menurunkan berat badan mereka dengan menghapdet belog diet mereka hari-hari ni. Terutama berkenaan dengan menu mereka hari-hari. Aduhh..sakit perut lak!sambung jap lagi..

Aku nak stat semula diet Atkins aku. Sebelum ni aku penah buat diet ni tahun lepas dari bulan 4 sampai bulan 10 berjaya kurangkan 10 kg yaww!! Tapi masa itu memang bersemangat waja sesangat. Berat dari 75kg aku berjaya kurangkan ke 65kg..gigih..gigih..hahaha..

Ikutkan hati aku ni nak je aku laburkan duit ke slimming center..nak kurus cepat. Tapi naseb ler aku sempat muhasabah diri aku. Aku penah buat rawatan kat satu slimming center ni tapi aku tengok takde kurang pun berat aku. ASyik lepas wat treatment berat aku hanya kurang 200g atau paling-paling 300gm je. Tak patut sungguh. Tapi bila aku buat diet aku sendiri aku berjaya kurangkan seminggu sekilo...perghh suko! Tapi itu dulu..la ni takde dah. AKu belasah nasi selamber je. Dulu-dulu ada kawan yang bersama berjuang untuk kurus semangat la jugak aku tapi skang low skit semangat sebab takde kawan.

Emm...panjang aku membebel ni. Aku akan mulakan diet ni esok ye pada 17 sept 2011. Aku target nak dapat berat 55kg . Huh..idaman aku tuh. Moga tercapai..amin..cepat aminkan..cepat!hahaha....



No comments:

Post a Comment